GEOEXPEDICIÓ: un viatge per Europa. Projecte de 1er ESO en l'àmbit sociolingüístic

23 de diciembre de 2020

GEOEXPEDICIÓ: un viatge per Europa

L'Europa dels 27 al descobert, un projecte per a viatjar des de la distància i en temps de pandèmia.

ÀMBIT SOCOLINGÜÍSTIC

Aquest és el resultat del projecte que l'alumnat de l'àmbit sociolingüístic de 1r ESO ha desenvolupat durant la 1a avaluació. El projecte vertebra els continguts de l’assignatura de Geografia i Història, Valencià i Castellà i de manera transversal s'hi han treballat continguts de Plàstica i Informàtica.

La idea del projecte va nàixer amb la intenció d'arribar a l'objectiu final de confeccionar un gran mapa de la Unió Europea on cada equip exposara la seua investigació sobre la història i la geografia dels països de la Unió Europea. Aquesta exposició estava pensada per a treballar en equip de manera cooperativa, però la situació sanitària no ens ho ha permés. No obstant, sempre hi ha solucions i finalment vam pensar que el format de maleta de viatge era una bona alternativa on -individualment- cada alumne recopilaria part de la informació treballada al llarg del trimestre sobre un dels països europeus. Així és com va començar tot i a les fotografies teniu un tastet dels magnífics resultats del treball de recerca, investigació, escriptura i creativitat que han aconseguit.

A l'interior de cada maleta podem trobar informacions concretes sobre aspectes generals de cada país com: l'idioma/es, la bandera, dades sobre el PIB o l'IDH (Índex de Desenvolupament Humà),  la forma de govern, la superfície, la frontera amb altres països, el nombre de població total, la moneda (actual i anterior a l'Euro), l'any d'entrada a la UE i altres curiositats que cadascú ha considerat.

A més a més, han hagut de crear una notícia sobre un fet de rellevància ocorregut al país (fora l'any que fora) i realitzar dues descripcions sobre una persona i una escultura, construcció o espai representatius/emblemàtics del país.

En el vídeo que teniu a continuació podeu veure com; Sara Bargues, Marc Furió, Úrsula Martín, Alba Olmos, Héctor Ramos i Alejandro Penalba vos ho expliquen molt millor.

Contador de visitas: 7016425Contador de visitas: 7016425Contador de visitas: 7016425Contador de visitas: 7016425Contador de visitas: 7016425Contador de visitas: 7016425Contador de visitas: 7016425