VIATGE PEL NIL

03 de abril de 2019

Els alumnes de les classes de 4 anys A i 4 anys B ja han acabat el tercer projecte que ens ha portat de viatge per Egipte. Ha sigut un repte molt interessant del què els nostres alumnes han aprés moltíssim.

Començaren un poquet perduts , perquè no coneixien pràcticament res d’Egipte: piràmides, desert, camells, Cleopatra …. i poc més, però s’han convertit en vertaders experts. Al llarg d’aquestes setmanes hem pogut vore vídeos,cançons, aprendre poemes i endevinalles, així com treballar 5 blocs de continguts: animals d’Egipte, art i cultura, amulets, estructura del poble d’Egipte i objectes del faraó. Així, han aprés com es vivia a l’Antic Egipte, com anaven vestits, què cultivaven, la importància del riu Nil, les falugues (barques on transportaven aliments o pedres per a fer les piràmides, algunes coses que inventaren (maquillatge, les matemàtiques, el raspall de dents, la balança...), han conegut la història de Tutankamon, de Cleopatra, alguns Deus i Deesses...

Hem aprofitat les sessions de plàstica per a fer-nos un Nemes, un collar com el de Nefertiti, una polsera amb un ankh, construir una piràmide retallant amb tisores els blocs de pedra, una mòmia amb roll de paper i la nostra foto i a Dril, el nostre cocodril que duia sal grossa per tal d’imitar les seues escates. En aquest cas el producte final consistia en l’elaboració d’uns murals on explicarem tot el que havien aprés d’Egipte.

Aprofitarem els grups de classe i cadascú ajudà a fer el seu mural. Com que també estaven molt motivats pels Deus i les Deesses aconseguirem fer un altre mural amb el nom de 5 Deus i 5 Deesses. Però a més, aprofitant que els nostres companys de 1rESO també estaven treballant Egipte, les tutores hem organitzat algunes sessions d’intercanvi generacional. Els alumnes de 1r ESO han baixat a les nostres classes per a ajudar-nos en l’elaboració del Nemes i han preparat una presentació Power Point sobre alguns aspectes d’Egipte que els podria interessar.

Els alumnes de ESO ens explicaren què estaven aprenent d’Egipte. Els nostres alumnes quedaren encantats, s’adonaven que ells també coneixien coses d’Egipte i els varen fer una promesa: en acabar el nostre producte final (els murals), pujarien a la classe dels majors per a contar-los les coses que ells havien aprés. Va ser una experiència molt enriquidora per a majors i xicotets, i els va fer sentir especials. Ens agradaria donar les gràcies als nostres alumnes pel seu treball i les seues ganes d’aprendre, als alumnes de 1r ESO per la seua implicació i a Paloma, la professora de Socials de ESO que en tot moment ha col·laborat i ha facilitat totes aquestes activitats. Ací vos deixem algunes fotos.

Esperem que vos agraden.

Viatje pel Nil- Ed. Infantil

Contador de visitas: 7013691Contador de visitas: 7013691Contador de visitas: 7013691Contador de visitas: 7013691Contador de visitas: 7013691Contador de visitas: 7013691Contador de visitas: 7013691