Setmana d'experiments en 2n de Primària

20 de enero de 2016

Hem tornat de les vacances de Nadal amb les piles carregades i amb moltes ganes de seguir treballant amb els nostres alumnes de manera lúdica i intentant mantindre la seua motivació i ganes d’aprendre.

Aquesta setmana toca experiments a l’aula. Com estem treballant el cicle de l’aigua i els minerals, hem aprofitat per fer dos experiments molt senzills que podeu fer a casa:

1.- Cristal·lització de la sal:

En un got transparent hem diluït sal i l’hem buidat per tal de vore com al llarg dels dies, la sal començarà a cristal·litzar-se i a formar xicotets cubs de sal. Hem penjat un clip d’un llapis i a poc a poc la sal pujarà al fil i es quedarà en les parets del got.

2.- Comprovar com pot canviar l’estat de l’aigua.

En un recipient de vidre hem ficat aigua bullint (comprovant l’evaporació). Hem tapat el recipient amb fil transparent, observant com el vapor no podia eixir del mateix i començava a entelar-se el fil gràcies al vapor. A continuació hem ficat glaçons de gel damunt el fil i hem comprovat com el vapor es convertia en xicotetes gotetes d’aigua (condensació). Al mateix temps eixes gotetes, que cada vegada eren mes grosses, han caigut de nou al fons del recipient i pareixia una pluja reial.

Als nostres alumnes els ha encantat, de segur qualsevol cap de setmana podreu practicar a casa en ells.

Les tutores de 2n

Experiment 2on

Contador de visitas: 7023193Contador de visitas: 7023193Contador de visitas: 7023193Contador de visitas: 7023193Contador de visitas: 7023193Contador de visitas: 7023193Contador de visitas: 7023193